Karlstad söker ny TREVLIG permomobiltant

Det var en gång en tant på fyra hjul. Vid en första anblick kunde man tro att det vara en trevlig liten dam som rullade i den lilla lampaffären under juletid. Ett butiksbiträde vid namn Emilia skyndar fram till disken och frågar snällt vad hon kan stå till tjänst med.
-Jag har lånat de här skärmarna..och nu ska jag lämna tillbaka dem. mummel..mummel..
-Ursäkta vad var det sista du sa? frågar biträdet för att inte missförstå sin kund.
Tanten utbrister i eld och lågor och skriker istället ut sina ord.
- VAD JAG SA???!! JO JAG SA...och hela visan dras om en gång till.

OK! Hon skulle alltså lämna tillbaka sina skärmar, resten av mumlet var oviktigt.

-Så vill jag ha tillbaka påsen också.
-Självklart.

Emilia lägger ur skärmarna och är just påväg att lämna över påsen när den odrägliga lilla gulliga tanten inte ler vänligt, och säger..
-Du får ju ta ut den där blå saken också, den ska jag ju inte ha fattar du väl!

Lyckligtvis kunde den snälla lilla Emilia behärska sig och tog vänligt ut den blå plastbiten ur påsen och gick nu runt disken för att överlämna påsen.. MEN tro inte att det dög.
-DET ÄR JU HÅL I PÅSEN SER DU VÄL, DEN VILL JAG VÄL INTE HA FATTAR DU VÄL, JAG KAN JU INTE HA HÅL I PÅSEN!

"SKIT PÅ DIG TANTJÄVEL! VILL DU RULLA HEM MED PUNKA OCH FASTTEJPAD FÖRGASARE ELLER?!"

Jodå klart som fan att den fortfarande lika behärskade Emilia hade sett hålet i påsen, men nu var det ju också så att denna kund var väldigt bestämd på att det var just DEN påsen hon ville ha. Så då skulle hon få det också.
Men nu fick hon hon alltså springa tillbaka, flicksnärtan, och hämta en ny påse bakom disken, och tur var väl det för väl bakom disken kunde hon släppa ut sina hånskratt mot denna patetiska fyrhjuling.

Inte nog med det, nu skulle hon titta på en julstjärna också. Och stackars lilla tanten... hade de ställt en stege ivägen bara för att jävlas med just henne? Ja är det någon de är synd om , då är det banne mig en arg permomobiltant i sina sämsta är, så är det bara!

DAGENS ORD
Kunden har alltid rätt... tror dem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0