- Billig massage blev dyr -

Massage. I en vecka har jag gått och väntat på att få den där massagen kl 16.30 på tisdag eftermiddag. Och billigt var det, perfekt för mig som utan tvekan kör budgetvarianten när det gäller att spendera pengar. 
Men hur kunde jag vara så dum och tro att min noggrant fina planering skulle hålla? 
Det börjar med att min massör ringer på tisdag eftermiddag och frågar om vi kan flytta tiden, och efter lite om och men kompromissade vi fram en rimlig tid, klockan 15.30
Jag som hade planerat in en fika 13.45 på stan med Malin och Ebba insåg nu att fikan fick bli ganska kort. Speciellt med tanke på att jag faktiskt inte visste vart jag skulle på massage. Herregud, jag hittar ju knappt till stan! 

Nästa problem var aningen väntat, så frustrationen bestod mer av lugna sammabitna ord, än höga svordomar... för det här... händer ofta. Bilen startade inte. 
Det var bara att ta nästa buss, och ytterligare en halvtimme av fikan gick bort. 
Men det var kul att träffas igen, hade nästan glömt hur bra Malin är att fiska en på information och svaller. Räcker med att man inte setts på två dagar och hon är där. Så tänk er då när man inte setts på flera veckor. Rena förhöret ;D 
Det är kul med dessa två för de kompletarar varandra så bra. Malin är djävulen och Ebba är ängeln... ( Det här kommer jag få skit för ) Så de är bäst att säga; Malin, jag tycker om dig ändå, Och Ebba, njaa hon är kanske ingen riktig ängel, det märke jag ju efter fikat.. ;)
Fikan blev inte långvarig för än jag var tvungen att rusa iväg, och eftersom jag inte visste vart det låg så tänkte jag att taxi skulle vara ett säkert kort. Första Andra Tredje, taxin gick till den lilla damen i svart för 100 kronor! Så bar det iväg..
Snäll som han var chaffören stängde han av taxametern innen den översteg hundra kr eftersom han hade sagt att han trodde det var så mycket det skulle gå på.
 Väl framme räcker jag fram min femhundring och får tillbaka en ledsen min. 
-Det där kan inte jag växla..
YES! WHAT A DAY! tänker jag..
Det hela slutade med att jag fick springa in i all hast till massören och växla, springa ut, betala, springa in igen och  få min billiga massage. 
Men vid det här laget hade jag lika gärna kunnat betala den där extra hundringen för en massör i stan...

Dagens ord
Planering är A och O, har jag hört.. Fast jag tror mer på ödet. Det blir enklare så.



Kommentarer
Postat av: Annalotta

Oh...my...god...vilken dag! kan hålla med att ödet kan vara mer spännande och enklare än planering. Vad du skriver bra!!! kul läsning. Tack för inlägget!! Kramarom dig från mig

2008-11-06 @ 18:40:00
Postat av: Emilia

Haha jaa det va händelserikt! jasså, tack, detsamma! karmkram!

2008-11-07 @ 19:24:14
Postat av: Malin

Haha, Djävulen vs. Ängeln? Du menar väl den smarte vs den dumme? ;)

2008-11-10 @ 23:59:57
Postat av: Emilia

haha, nej! Jag menade Djävulen vs Ängeln ;)

2008-11-11 @ 00:05:33
Postat av: Malin

Prffft! Djävulen-Ängeln? Du menar väl Den kloke-den dumme! Right? ;)

2008-11-11 @ 00:20:00
Postat av: Malin

Du vet att jag kommer upprepa den kommentaren i olika former tills du erkänner hur det egentligen är vaa? ;)

2008-11-11 @ 00:21:19
Postat av: Emilia

haha, bara att fortsätta upprepa då, får se hur länge du orkar ;D

2008-11-11 @ 13:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0