ska vi slå vad?

Så var det lördag igen.. Upp och jobba! 
Bilen startade fortfarande inte efter ca 2 veckors strejk så det fick bli buss idag med. Kul!
Klockan ringde 07.55 och som vanligt ställde jag den på snooze och trodde att jag skulle bli väckt igen. Men så fel jag hade.. En halvtimme senare flyger jag upp ur sängen och vrålar ur mig lite svordomar. Nu var det bråttom! Och hade jag inte bestämt mig för att springa upp på rummet och leta efter min ipod in i det sista så hade jag inte behövt vinka av bussen det första jag gjorde när jag öppnade ytterdörren..
Optimist som jag är, ibland.. gladde jag mig istället åt att jag hade en hel timme på mig tills nästa buss gick, och kunde därför göra mig i ordning under lite mindre press. Det var bara det att det gick ingen buss om en timme, utan om 2 timmar. Just det, det var lördag, det var ju därför jag ställde klockan lite tidigare, för att jag INTE skulle missa 9bussen. 
Min optimism tog slut, vad skulle jag göra? Bilen strejkade, bussen hade gått, pappa var inte hemma.. och jag började om 20 minuter. 
Men jag hade tur, pappa var påväg hem och 15 minuter för sen kommer jag inrusandes till jobbet.

Jag förstår fortfarande inte hur jag inte har lyckats ha sönder något i butiken än, jag vågar ju inte ens gå in i sånna butiker annars! Någon som vill slå vad? kanske borde ha ett backup-jobb..
Den här dagen fick jag den stora äran, eller om man vill kalla det bördan att hålla i en jättestor åtta-armad kristallkrona medan en annan tjej försökte fixa någon stanns att hänga den. 
För det första så fick den inte nudda golvet, för det andra var den jävligt tung, och för det tredje så hade jag fått något konstigt grepp om den som gjorde att det skar in i fingrarna på mig!  Av ren nyfikenhet kikar jag på prislappen som hänger på kronan.. Den gjorde mig inte direkt lättad! 
Där stod jag nu och spände var enda liten muskel och försökte koppla bort hur  FÖRBANNATJÄVLASKIT-ONT det gjorde i fingrarna! Mitt upp i allt smyger en kund förbi och säger förundrat, oj hur klarar du det där? Superkoncentrerad som jag är tar jag sats och svarar, jag vet inte.. sen avslutar jag med ett ansträngt skratt. 
Men svaret på tantens fråga var nog helt enkelt att- i mina händer låg mitt jobb, mitt rykte, min framtid och 18000 KRONOR!

DAGENS ORD
Allt går bara man vill. ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Min alldeles egna biff-skrutt :D

2008-11-11 @ 00:16:52
Postat av: Malin

Min alldeles egna biff-skrutt :D

2008-11-11 @ 00:17:23
Postat av: Anonym

Det är jag det, Biffen! ;D

2008-11-11 @ 00:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0