Arbetslös

Tänk när man gick i skolan vad bra man hade det då! Man visste exakt vad man skulle göra, precis vilka tider man skulle passa och vilka mornar man kunde försova sig på, även om det gällde varje morgon för min del... ;)  Men det var åtminstone en rutin. Så nu när studentflaket är lämnat och rösten har återhämtat sig inser jag hur livet bara verkar rusa iväg och kvar sitter jag i samma gamla jävla mysiga håla och väntar på att jobben ska ringa upp mig.. vilket jag har märkt att det inte kommer hända. 
Det finns fyra saker som får mig att avstå en jobbansökan.

  1. Jag är lat. 
  2. Jag lurar mig själv att jag har för mycket att göra att jag inte hinner skriva. Men i själva verket är det kompisarna som består av den där delen, och det är ju fint ijuförsig men..
  3. Jag är kräsen, vägrar nästan att ta ett extrajobb utan vill gå på heltid direkt, och jobbet ska vara BRA!
  4. Jag sitter hellre och bloggar än skriver Personliga brev, tydligen...

Dagens ord
Men men, livet börjar nu, precis som man säger alla andra dagar ;)




Kommentarer
Postat av: Lina

Jag gör tvärt om. Bokar in massa massa jobb, hinner inget annat. Det suger.

Och jag tycker det är bättre när du är tillgänglig för Marsmallowskvällar och hönsjakt jag ;D

2008-09-22 @ 21:39:10
URL: http://acupoftea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0