PerIDIOTiska systemet

Kemiprov imorrn. Jag kan allt... nästan. Mycket. Eller ja, lite kan jag ju. Aa okej, mer än inget iaf!
Nu har det gått 3 veckor på i skolan och jag bara längtar tills de där FEM till månaderna ska flyga förbi. Jag är så trött på det här. Jag läser 4 ämnen men pluggar bara på 2, skickar in de inlämningar som ska in...och sen inget mer. Jag hinner ju för fasen inte! 
Eller jo, men man vill ju leva lite också.
Nu tar jag iaf en paus från Mendeljev och hans periodiska system och kopplar upp mig mot omvärlden tack vare att Thompson en gång upptäckte elektronen och dess egenskaper. Utan elektroniken hade jag ju inte kunnat skriva det här. Underbart med kemi!

Nu ska jag vandra vidare och filosofera över min funktion som människa i dagens expanderande samhälle där allt är uppbyggt av små atomer som förgyller vår vardag med elektroner, protoner och neutroner som förflyttar sig i sina skal runt kärnan likt vårt solsystem där man skulle kunna se joniseringsenergin som stjärnfall på himmelen. Ett spektrum.  

"En patetisk mening, med alldeles för mycket huvud och bisatser", skulle min svensklärare säga nu.  Jag skulle säga att den ger lika mycket till läsaren som om man skulle prata med en vägg.

Nej nu ska jag frigöra lite energi och plugga vidare.

Dagens ord
Cred till den som orkade läsa denna värdelösa text.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0