Så kan det gå


Imorse tog jag på mig joggingskorna och gick ut på promenad. Jag tog den korta vägen, 7 km och jag var framme i Rud. Men gud så här ser ut! Här fick skottas, och skottas och grusas. Carporten blev rensad också.
Törstig som tusan av allt slit och utan vatten i huset ( som jag föresten inte hittade nyckeln till ) pulsade jag igenom snön till jordkällaren och fann mig en kall god öl.. AAAHH! 
Utklivandes från jordkällaren med en flaska öl i handen likt en lodis möter jag en skeptisk blick från en mamma med sina två små barn som kommer och går längs grusvägen intill. Går in och gömmer lite, gömmer ölen i vanten och smyger ut lite diskret samtidigt som jag hälsar.. Hon trodde väl att jag var en liten lycklig unge som hade hittat en gömma med sprit eller nåt.

Efter 40 minuter av konstant slit var jag varm och började springa hem, men jag kom aldrig hem...
Omvägen förbi Morfar verkade bra och inklampades med leriga dojjor och svettiga kläder blev jag bjuden på lite dricka och lite trevligt talk. Vilket slutade i att grundtanken att bli pigg av promenaden slutade i enorma gäspningar och morfar insisterade nästan på att köra hem mig de sista 6 km.. Okej då... 


Dagens resultat: 

  • 7km promenix
  • 3 km jogg
  • 40 min skottning, grusning & röjning
  • 20 min paus hos morfar

Summa tid: 3 1/2 h


Dagens ord
Vissa motionerar varje dag, jag nöjer mig med att ta allt på en gång ;)



Kommentarer
Postat av: Malin

Ja Emilia det kan bara vara du som inte har med en nyckel och släcker din törst med öl. Me like. Och jag saknar dina tokigheter! När får man se dig?

2009-03-18 @ 03:11:41
Postat av: Emilia

haha desvärre stämmer ju det ;D Tro nu inte att jag svepte en hel öl på min hurtiga dag, slank väl ner en knapp dl:P

You tell me, fika snart eller nåt vore mys :)

2009-03-18 @ 19:02:01
URL: http://kufus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0